Логопедична студія «Балакунчики» впродовж усього часу діяльності пропонує також методичну допомогу для батьків. Ми дуже радіємо всім позитивним відгукам, але інколи буває так: «Чому немає результату?».

Оскільки, ця стаття є для батьків наших маленьких клієнтів, то спробуємо поставити декілька запитань до Вас:

– Чи подобаються Вашій дитині заняття з логопедом? А з іншими фахівцями?

– Чи дотримуєтесь усіх рекомендацій логопеда та сумлінно виконуєте їх? Зокрема, домашні завдання для постановки та автоматизації звуків.

– Чи регулярно та систематично відвідуєте заняття?

Якщо більшість Ваших відповідей становить – «так», то Ви робите все, що у Ваших силах, і, вочевидь, навіть більше. Так, що ж тоді не так?

Давайте розглянемо перелік можливих причин:

  • У дитини складний мовленнєвий діагноз, і для корекції такого порушення потрібно більше часу та зусиль. Можливо, не завадить підтримка інших фахівців: психолога, невропатолога, психіатра, чи поведінкового терапевта.
  • Відсутність мотивації у дитини. Стосунки у сім‘ї складаються таким чином, що дитина має у своєму доступі все, що бажає. Як наслідок, чужій для дитини людині – складніше підібрати розваги за її інтересами.
  • Особливості психічних процесів. Це твердження перегукується з першим. У дитини недостатньо сформована пам‘ять, увага та уява, мислення та сприймання. Внаслідок цього, вона важче засвоює інформацію.
  • Неякісна діагностика. Спеціаліст не дослідив усіх особливостей розвитку дитини, або ж Ви не надали достатньої інформації. Ми недаремно запитуємо про пренатальний (допологовий або від зачаття до пологів), натальний (пологи) та постнатальний (від народження й надалі) періоди, про особливості виховання та харчування дитини.  
  • Результат насправді є, але немає звички. Для того, щоб виправити звичку з однієї на іншу, потрібно приблизно 3-6 тижнів. Після моменту постановки звуку, наприклад, дитина не одразу заговорить його у побутовому мовленні. За батьками завдання виправляти те, що попросив логопед. Недоречно вчити скоромовки на «Р», коли він горловий, а тим часом, Ви з логопедом ще працюєте над шиплячими.
  • Нерегулярність занять. Під час першого візиту батьки обговорюють зі спеціалістом всі особливості роботи. Здебільшого для ефективної співпраці, діти приходять двічі на тиждень. І, відповідно, Ви не можете пізніше стверджувати, що ходили до логопеда рік, хоча насправді відвідали лише 0 занять (в середньому 1-2 заняття на місяць). Те саме стосується запізнень.
  • Надлишок корекційного впливу. Ви так прагнете виправити мовлення дитини, що повторюєте домашні завдання по 10 разів. Певною мірою це добре, але є ризик зробити процес корекції для дитини нудним і примусовим, а тоді з цього зовсім нічого не вийде.
  • Відсутність допомоги інших фахівців. Можливо, логопед скерував Вас із дитиною до психолога (бо помітив проблеми з поведінкою у неї) або ж до хірурга-стоматолога (існувала підозра, що вкорочена вуздечка язика), а Ви жодного не відвідали. Тому не усунені проблеми такого характеру – «тиснуть на гальма» для всіх позитивних змін.

Звичайно, цей перелік можна продовжувати й далі, адже таких причин може бути ще багато. Відтак, ця стаття покликана спонукати батьків бути уважними та вивчати питання логопедичної науки детальніше.

Щиро Ваші «БАЛАКУНЧИКИ»!